425) DERSİM DERSİ

Yayin Tarihi 17 Kasım, 2009 
Kategori KATEGORİLENMEMİŞ

DERSİM DERSİ

Onur Öymen’in,  “Dersim İsyanı” ve bu ayaklanmanın anlamını ve nasıl bastırıldığını hatırlatması, İktidar ve yalakaların, açılım konusundaki fiyaskoyu örtbas etmelerine vesile oldu! Öymen’in tam ne söylediği de “kuru-ıslak”  AK gürültüden işitilemedi!
Öymen adeta, “günah keçisi”! “Kurbanlık” yere yatınca, bıçaklarını bileyenler, hatta kurbanın boynuna “yapışan”  çok olur… Bu konuda da böyle oluyor. Sağdan, soldan, vuruyorlar  Öymen’e!. Ona “Monşer” diyorlar. “Monşer”, Erdoğan’ın, bir iki istisnayla hepsi vatansever, ülke çıkarlarını koruyan Hariciyecilerimize yakıştırdığı, yakışıksız lakap.


Dersim
Onur Öymen, diplomat olarak, milletvekili olarak, milli çıkarlar için, her alanda, her cephede dövüşüyor… Ama liboşlardan alıntı iddialara göre, Kardak krizini o çıkarmış. Almanya, AB ilişkilerini germiş. Meğer ne muzur adammış! Şimdi onu, fotoşopla Hitlere bile benzettiler! Maalesef Öymen’e, şu sırada sahip çıkmaları gerekenler de, bu haksızlıklara, saptırmalara seyirci kalıyorlar. Çünkü  “Dersim” hassas bir konu, netameli bir kelime… Bazıları için, sözde  “zulmün” , bazılarımız -Öymen- için ise devlete karşı tüm Kürt isyanlarının, Atatürk ölmeden O’nun bilgi ve talimatıyla ve radikal tedbirlerle bitirilmesindeki son nokta! Atatürk manevi kızı Sabiha Gökçen’e, uçağıyla tedip harekâtına katılması emrini vermiş, tabancasını da, her ihtimale karşı, kızına vermişti.
Onur Öymen’e saldırırken, bu hakikatleri ve Dersim isyanının, gerçek anlamını söylemiyorlar… Eğer Türk Ordusu, o radikal harekâtı yapmasaydı neler olurdu, söylemiyorlar!… Atatürk’e -şimdilik-vuramazsanız, vurun Öymen’e!
Hakikatte, T.C. Devletine karşı ayaklanma 1938’de, Dersim’de bitirildiği noktadan, 1984’de Eruh ve Şemdinli’de APO /PKK tarafından, yeniden başlatıldı… Dersim’de hevesleri kursaklarına tıkılmıştı!
“Dersim İsyanı” da Şeyh Sait, Koçgiri, Ağrı isyanları gibi, yabancı ajanların kendi çıkarları için tahrik ettikleri “bölücülük” ayaklanmasıydı. Ve son hedefi, gene yabancılara yarayacak “Büyük Kürdistan”  idi. Değişen bir şey yok; bu “Büyük Oyun”, aktörleri, kötü adamları ve tahrikçileriyle aynı; Öymen’in konuşması, menhus emellerini unutturmalarına yarayacak.  “Dersim” sözde “katliamı” vesilesiyle,  “mağdur” rolünü oynamaktalar. Ve maalesef, bazıları eziklik ve adeta suçluluk komplesiyle bu  “oyuna”  alet oluyorlar!


Hassas nokta
Bam teli  “Aleviler”, Tunceli’deki Kürtler büyük çoğunlukla Alevi! Bunun için şimdi Dersim harekâtını  “Alevilere” karşı yapılmış bir zulüm diye gösterip, tüm Alevi ve Bektaşi vatandaşları tahrik etmekteler… Benim bildiğim Aleviler, bu numarayı yutmayacak kadar zekidirler. Dersim’deki Kürt isyancıların  “Alevi olmaları”, bölgedeki Türkleri, Türk askerlerini, yöneticileri öldürmelerine engel olmamıştı! Gerçek Alevi olsalardı, bunları yapmazlardı!
Öymen’in, açılım vesilesiyle yaptığı konuşma, “Kürt Sorununun” yakın tarihini anlatan mükemmel bir konuşmaydı. Bu konuşmadan, alınacak çok ders vardı.  Öymen, PKK ve APO ile masaya oturmak önerilerine karşı sordu: “Atatürk, Şeyh Sait’le müzakere mi etti? Dersim isyanını yapanlarla müzakere mi etti? Onların  temsilcileriyle masaya mı oturdu? Aracı ülkelerin istihbaratından mı yararlandı? Ve Şeyh Sait isyanında analar ağlamadı mı? Dersim isyanında bütün analar ağlamadı mı? Kısa bir sürede bütün terör örgütlerini dize getirdi.” Ben ekleyeyim; “Dersim Hareketiyle” bitirdi.
Öymen’in konuşması, tarih kitaplarına mehaz olacak kadar bilimsel gerçeklere dayanan, mükemmel bir konuşmaydı, bütününü okumak lazım. Aslında diğer saptırmaları bahane: Öymen’e, konuşmasında gerçeklerı açıkladı diye kızdılar! Ama bu gerçekleri “Alevi” katliamı diye karartıyorlar. Ne demişti Öymen; “Dersim’de analar ağlamadı mı?” Tabii aslında takıldıkları, fakat söylemeye, yazmaya “şimdilik”  cesaret edemedikleri “Atatürk, Dersim’de gereğini yapmıştı” ifadesi! Evet, Atatürk şimdi yaşasaydı, gene “gereken”i yapardı… AB’den, ABD’den icazet beklemezdi!
Acı olan bugün iktidar mevkilerinde bulunanlar,  “gerekenleri” yapamıyorlar, milleti “açılımlarla”, “Analar ağlamasın”  sözleriyle, oyalıyor ve uyutuyorlar. “Büyük Kürdistan” gözler önünde gerçekleşirken.

ALTEMUR KILIÇ

http://www.yenicaggazetesi.com.tr/a_haberdetay.php?hityaz=10883

Paylaş:

Yorumlar

“425) DERSİM DERSİ” yazisina 9 Yorum yapilmis

  1. SAYIN.DENIZ BAYKAL’A SAYGI ILE SUNARIZ.BUKET,SEKRETARYA: DERSM DERS « MUAMMER SEZER yorum tarihi 17 Kasım, 2009 06:06

    […] KILI http://www.yenidenergenekon.com/425-dersim-dersi/ #gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: left; margin-top: 10px; text-align: […]

  2. mustafa kenanoğlu yorum tarihi 17 Kasım, 2009 13:01

    aynen katılıyorum.saygılar

  3. Barış AYKUL yorum tarihi 17 Kasım, 2009 18:16

    Degerli Arkadaslarim,

    Yillardan beri herkesin oylarina sahip cikmasi gerektigini,secimlerde oy kullanirken ”oyum bosa gitmesin”ve ”ama o iktidara gelemezki” tarzindaki teslimiyetci dusuncelerden uzak durulmasi gerektigini aksinin basimiza bunca yildir sikayet ettigimiz iktidarlari ve buna alternatif olma cabasindaki kudretsiz muhalefet partilerini musallat etmekten ote bir ise yaramayacagini soyledik durduk…

    Hala gozunu acamamis saf ve temiz vatandaslarimiz icin en guzel ornek ana-muzmin muhalefet CHP den geldi…

    CHP’de Genel Başkan Yardımcısı Onur Öymen’in Dersim isyanı ile ilgili “Atatürk, Şeyh Sait’le müzakere mi etti? Dersim isyanını yapanlarla müzakere mi etti? Bunların hiçbirini yapmadı arkadaşlar. Bütün terör örgütlerini dize getirdi” sözleriyle başlayan kriz büyüyor.

    Onur Oymen dogrulari soylemis.Ataturk devlet adami gibi davranmis,devlete baskaldiran eskiyanin uzerine kararlilikla gitmis,devlet otoritesini kullanmis ve devlete meydan okuyanlara hadlerini bildirmistir.

    Peki bu tarihi gercegin biricik argumani ”laikligi ve Ataturku koruma-kollama odevi”olan ana-muzmin muhalefet partisinde kaos yaratmasinin sebebi ne?

    Yerel secimlerde sempatikligi-belgeciligi ve canayakinligi ile CHP ye birkac puan ekstra oy getiren Sn.Kemal Kilicdaroglu buyurmus:”PKK terör örgütü ile Dersim isyanı arasında bağlantıyı kurmak istemesi, çoğu çevrede ciddi tepki yaratmıştır. Yara kanamıştır. Tepkileri dikkate alması gereken sayın Onur Öymen’dir ve gereğini yapmak zorundadır” demis…

    Aferin Kemal Kilicdarogluna…Hakikaten PKK teror orgutuyle Dersim olayi arasinda baglanti kurulurmu hic?Dersim olayiyla ancak Fransiz ihtilali arasinda baglanti kurulabilir …
    PKK,Dersimle baslayan Turk devletine baskaldiri hareketinin degil Robespierre in jakobenlerinin bir uzantisidir cunku…

    Su asamada CHP gibi halkin umut besledigi bir siyasi partiye dusen odev,Kemal Kilicdaroglunu bu aciklamasi nedeniyle sorgulamak,sozkonusu aciklamanin herhangi bir tarihciye danisilip danisilmadigini ortaya cikarmak ve Onur Oymen gibi tarihi gercekleri dile getiren uyelerine sahip cikmaktir…Bu ayni zamanda sozkonusu partinin Yuzeysel,ne idugu belli olmayan,her agza bir parmak bal calan sekilsiz argumanlardan tutarli ve koseli aciklamalarla dile getirilen gercekci politikalar uretmeye baslamasi acisindan elzemdir…

    Artik daha fazla yazik olmasin hala CHP den medet uman saf ve temiz vatandaslarimiza…

  4. esraünal yorum tarihi 17 Kasım, 2009 22:24

    onur öymen evet kendi partisini batırdı.yani yapılan katliamı savunarak.nedemek istedi öymen.simdide barısı destekleyemeyelim.yine aynı sekilde katliam yaparak cözelim.analarda aglasın.türk analarda aglasın kürt alevi analarda aglasın.bizim genc askerlerimizde ölsün.kürt alevi gencleride ölsün.ozaman bu söylenmedi silahsız katliamsız cöüm olsun diye.kim aglarsa aglasın dendi.simdide aynı sey aynı katliam yapılsın demek istedi acık acık.net.hitlerdir öymen.tam aynen bu tipleme oturmustur.yani içindekileri cok hesapsızca söyledi.iyiki söyledide gercek yüzü ortaya cıktı.yıllardır ona oy veren kesimde uyandı.silkindi.ve sonuc yine chp oy kaybetti.yani yaklasık yarı oyunu.ak parti ugrassa bukadarını, bu zararı veremezdi.ama tabi bunu bilinçlimi yaptı diyorum öymen.bir yerlerden emir mi aldı.birilerinin isteginimi dile getirdi.yani oy kaybetmeyi göze alarak.yani secim beklentisi olmadan.secim beklentisi yosa bunu göze alabilir.klasik secmenini kaybetmeyi yani.ne bekliyor ozaman sizce?

  5. cengiz ok yorum tarihi 18 Kasım, 2009 00:56

    Milletler asaletlerini, yıllarca hizmetini gördükleri evlatlarını yokyere bir çırpıda feda etmemekle de gösterirler.Adil ve vicdanlı olmak zorunluluğunu tüm alevi kardeşlerimizden beklemeliyiz.Kimsenin aklından onları incitmek geçmez.

  6. Hatice ŞAHİN yorum tarihi 18 Kasım, 2009 20:55

    Sn.Öymen’i destekliyorum.
    Birileri doğru söylediği zaman suçlu ilan ediliyor.Yoksa CHP’de oyun içinde oyun mu oynanıyor? Sn.Kılıçtaroğlu neden tepki verip olayın büyümesine çanak tutuyor? Yoksa AK Partililerin yolsuzluklarıyla uğraşmak pek işine gelmedi mi? Yoksa hepsi reklam mıydı?

  7. esraünal yorum tarihi 18 Kasım, 2009 21:11

    tabiki asaletlerini bu sekilde gösterirler.ama samimi bulurlarsa bunu yaparlar.ama sorun burda işte.eger öymen istifa etseydi.tüm parti adına baykal bu konusma utanc vericidir.bizim partimizi baglamaz deseydi.kılıcdaroglununu dedigi gibi bu kişye geregi yaptırılsaydı.ne yapıldı.tam tersine bu kişiyi elestirenlere tepki verildi.öymene sahip cıkıldı.yani dolyısıla parti bu sözlere tam destek verdi.evet asaletli olmak demek.gururlu olmaktır.kişiligine hakarete tepki vermektir.duyarsız kalmamaktır.

  8. OĞUZHAN OĞUZ yorum tarihi 22 Kasım, 2009 23:07

    KURTULUŞ SAVAŞIMIZ YILLARINDA.ANADOLU’NUN BİRÇOK YERİNDE ,GEREK İNGİLİZLERİN VE GEREK DAMAT FER-İTLERİN KIŞKIRTMALARIYLA,ANKARADA’Kİ TBMM HÜKÜMETİNE KARŞI İSYANLAR ÇIKARILMIŞTI.MİLLİ HÜKÜMET,BUNLARA KARŞI,CEPHEDE DÜŞMANI BIRAKIP,MÜCADELE ETMEK ZORUNDA KALMIŞTI.İSYANLARI BASTIRMAKLA GÖREVLİ KOMUTANLAR,TAM YETKİLERLE HAREKET EDEREK,HUZURU SAĞLADILAR.GEREKEN HERŞEY YAPILDI.DEVLET,İSYANCILARA KARŞI KENDİNİ KORUDU.DAHA SONRA MENEMEN’DE DE KUBİLAY OLAYINDA DA DEVLET,KENDİNİ SAVUNDU.DEVLETE İSYAN ETMENİN BİR BEDELİ VARDIR.DEVLET,KURŞUN ATANA GÜL MÜ ATACAKTIR??=? DERSİM’DE DEVLET ALEVİLERE DEĞİL,İSYAN EDENLERE KARŞI KENDİNİ SAVUNMUŞTUR.MENEMEN’DE SÜNNİ MÜSLÜMANLARA KARŞI DEĞİL,KAFA KESEN CANİ YOBAZLARA KARŞI,KENDİNİ SAVUNMUŞTUR.KİMSE GERÇEKLERİ SAPTIRMASIN….SAYIN ONUR ÖYMEN’İN DE SÖYLEMEK İSTEDİĞİ BUDUR……

  9. esraünal yorum tarihi 23 Kasım, 2009 21:18

    evet ne demek istedigi acık belli.simdi gecmişte yapılanlar dogru yanlış.veya elestirilecek tarafları olabilir.ozamanın sartlarına göre haklı tarafları olabilir.ama aynı sey simdide yapılsın demek ne büyük hiyanettir.ve ihanettir.ne büyük acımasızlıktır.ne beklenebilir.insanlar tepkisiz kalabilirmi.o insanların dedesi gaz verilerek öldürüldüyse.o insanın yakını evlat verildiyse.ve ailesinden koparıldıysa.bu acıları yasayanlar binlerce.ve bu insanlara hiçbirseyi anlatamazssınız.acıklayamazssınız.ve sonuc evet aynen bu sekilde olucak.cünkü o insanlar haysiyetli onurlu insanlar.ve bunu acıklarken bunuda göze alacak.yani kaybetmeyi.hemde tamamen.bizim insanlarımız sevdimi tam sever.ama koparsa tam kopar.birdaha dönmemek üzere.

Yorum yap